גב חזק (ראיון עם עלמה זהר)

על "עם הגב", אחד השירים היותר נכונים של התקופה האחרונה, חתומה עלמה זהר, שכבר עברה כל מני גלגולים שונים ומשונים בחייה עד שהחליטה שבגיל 25 עוד מוקדם לוותר על חלומות הילדות שלך. היה שם בשביל לעזור: אבא יענקל'ה רוטבליט

 

בסיפור ההצלחה של עלמה זהר מגיעה גם מילה חמה לגלגלצ: אחרי אינספור דיונים על שיטת הפלייליסט, ואחרי שחטפו בראש מכל כיוון (גם מאיתנו), מוכיחה דלית עופר שמאז שנכנסה לתפקידה – האפליה הברורה בין אומנים שיש מאחוריהם חברת תקליטים לבין אומנים עצמאיים הולכת ומיטשטשת. אמנם יש עוד עבודה לעשות, אבל בתקופה האחרונה לא מעט אומנים קיבלו צ'אנס משמעותי למרות שאין מאחוריהם שום רוני בראון.
עלמה זהר היא אחת המרוויחות מהפתיחות החדשה. "עם הגב", סינגל הבכורה היפהפה, הענוג והמסתורי שלה זכה להצלחה עם צאתו, ולמרות שהיא לא ממש שיערה שזה יגיע לרמות כאלה ("בסך הכל הרגשתי שאני נכנסת לחדר וצריכה להציג את עצמי, מבלי להתחשב בשאלה האם השיר יתפוס"), ההפתעה היתה נעימה. ממש בקרוב ייצא הסינגל השני שלה, "אגו טריפ" – שיר חי ועולץ הרבה יותר, שגם בו כבר הספקנו להתאהב מהאזנה ראשונית. אחריו יגיע אלבום הבכורה של זהר, "דברי".

 

 

זהר, בתו החורגת של יענקל'ה רוטבליט, מלינה על כך שכולם שואלים אותה על פרט הטריוויה הזה (אין מה לעשות, אמרנו לה. אי אפשר להתעלם מזה בראיון היכרות), ובהמשך מספרת על הבית בו גדלה: אפוף מוזיקה, תקליטים, כלי נגינה וכל מה שביניהם. "בתהליך של התקליט הספציפי הוא כמובן עזר ראשון במיוחד עם נושאים טכניים, אבל לא התערב בנושאים האומנותיים. בעיקר שומע, מעיר, אבל לא מתקן וכאלה. הוא בעיקר אבא דואג – דואג שלא ירמו אותי, שלא יגנבו, שלא יוציאו אותי רע בעיתונות".
אל תדאגי, אצלנו תצאי בסדר. זה באמת חשש שמלווה אותך?
(צוחקת) "האמת היא שאני יותר תמימה, לא חיה את המציאות הזו. אף פעם לא ראיינו אותי לעיתונים, לכן לפעמים אני מקבלת כל מני טיפים ממנו"
מה למשל?
"בעיקר להבין שזו העבודה שלי עכשיו, ושראיונות עם עיתונאים הם לא שיחת רעים. הוא אומר לי שהעולם לא תמים. הבנאדם מגיע למקום הזה כי הוא אוהב מוזיקה, אבל לא תמיד חושב שהוא יצטרך להתמודד עם תקשורת. למשל, כשאני אומרת את זה עכשיו אני לא יודעת אם זה יוצא אינטליגנטי בעיתון, אבל זה מה שאני מרגישה".
זה יוצא מספיק אינטליגנטי. אבל בואי נחזור אליך: עד היום עברת לא מעט תחנות מעניינות: נגריה בבעלותך, שירה באנגלית וחצי אלבום גנוז. נשמע שלא היית הכי סגורה על עצמך.
"בתור ילדה הייתי בטוחה שבעוד שנייה אני כובשת את הסנטרל פארק כשלצדי קלפטון. אבל החיים הם החיים, סיימתי צבא, הסתובבתי בכל מני מקומות, למדתי נגרות והכרתי את בעלי לעתיד, עלינו להרים, הקמנו חווה, גידלנו ירקות אורגניים. מעבר לכך גם למדתי תסריטאות, למדתי איך לעשות קליפים. היו לי הרבה הרפתקאות. השנים עברו ונהייתי פתאום בת 25, והבנתי שאו שאתה מוביל את החיים שלך ומחליט לאן הם יגיעו, או שתתגלגל כמו רוב האנשים, שמבינים שהחיים הם יותר בכיוון של עבודה ב-8:00 עד 17:00, משכנתא וכו', ואי אפשר תמיד להגשים את חלומות הילדות. לא רציתי לוותר על חלומות הילדות שלי, והרגשתי שעד גיל 25 העברתי את החיים בסתם לעשות כיף מבלי להגשים באמת את החלומות. חששתי שהסיבוב יגמר, ותכף אמצא את עצמי בפנסיה. רציתי שהחיים יהיו מסעירים ומרגשים. זה מה שהוביל אותי לעזוב את הבית ולצאת למסע שדי בתחילתו הבנתי שאני הולכת לעשות מוזיקה. זה לא היה פשוט בגיל מבוגר ובלי ניסיון. אבל עם הרבה מוטיבציה הקמתי הרכב רגאיי, עשיתי ראסטות, טסתי לאפריקה, הקלטתי באנגלית, אבל אז הבנתי שהכלי המרכזי שלי הוא מילים, ושאני צריכה לכתוב בעברית. התקליט הזה הוא בעצם סיכום של כל מה שעבר עליי. מאחורי כל שיר בתקליט יש סיפור או חוויה מתוך חמש השנים האחרונות של חיי, כולל על הגרוש שלי, עזיבת הבית, הספקות וההתלבטויות שלי עם עצמי, כשחלק מתובל בהומור עצמי. בסוף הבנתי לא חייבים לנסוע תמיד בדרך הראשית, אפשר גם לרדת לשוליים". 

 

(פורסם ב"רייטינג", מאי 2008)

 

לביקורת על "דברי" לחצו כאן

 

עוד בבלוג: ראיון עם עמיר בניון, ביקורת על אלבומו החדש של עובדיה חממה, שאלון אסוציאציות עם שולי רנד, ראיון עם שלמה ארצי, וגם: אייל גולן, מנחם הורוביץ, שי גולדן, רמי פורטיס, עידן רייכל, מירי מסיקהדניאלה לונדון-דקל, עיתוני הנוער והילדים של פעם, הפרסום הסמוי בקלטות הילדיםאיך להיזהר מרמאויות במזון האורגני, המדריך למרואיין המתחיל ועוד המון

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • בועז  On 23 במאי 2008 at 12:50

    את הסנטרל פארק עם אריקלפטון אולי לא, אבל
    את קיסריה עם שלום חנוך, למה לא?

    יש לה את זה.

  • אילן  On 23 ביוני 2008 at 19:52

    שומע ונהנה מהקול המיוחד שלך חביבתי תמשיכי לתת לנו עוד אגו טריפים בראבו
    כי זה "גדול עלינו"

  • סאלי  On 24 ביוני 2008 at 20:17

    גם להבין את משמעות החיים ולנסות להגשים חלומות בגיל יחסית מאוחר (רוב האנשים היו פשוט "מתגלגלים" כדברייך בגיל 25, ומחכים שדברים יקרו להם משמיים) וגם לקבל תוצאה נפלאה – מגיע לך שאפו על האומץ והמוזיקה שהבאת לעולם :-)

    רק רציתי לומר תודה :-)

  • חן עובד מאילת  On 25 ביוני 2008 at 0:31

    צריך לאמר את האמת: עלמה זהר היא הדבר הכי רענן ששמענו לאחרונה. שמעתי את השיר לראשונה במקרה ברדיו, ואיזה טוב זה היה. מכל הדברים הממוחזרים שיש לנו, ממש גועל ישראלי, פתאום באה לנו עלמה עם השירה ה"קלילה" משהו על גבול השכרות, ואיזה שיר ממריץ. בכל המוזיקה, מהמזרחית והישראלית הגיע הזמן לשינוי.
    בהצלחה עלמה!!! תודה שבאת. סוף סוף…

  • נטע  On 25 ביוני 2008 at 16:09

    אני אוהבת את שני השירים שלה ומחכה כבר לאלבום – מישהו יודע מתי הוא אמור לצאת?
    היא באמת אחת הזמרות הכי מיוחדות (לטובה) שיצא לי לשמוע לאחרונה, תודה על הראיון, נהניתי לקרוא ובהצלחה לעלמה!!! את נהדרת!!!

  • הדר  On 30 ביוני 2008 at 23:56

    פשוט טענוג. מביאה משו אחר ומסקרן ואולי אפילו אפליג ואומר חדשני. נהדר וההמתנה לתקליט בשיאה

  • מייק פרל  On 7 ביולי 2008 at 18:19

    זה שם מטעה לשיר יפהפה.

    לפעמים פוחדים לשמוע שיר חדש, זה תפס אותי באוטו ואהבתי אהבתי את ה "למה את בוכה" והצוצרות.

    אבל מי זה יענקל'ה רוטבליט ?

    סתאאאאאאאאםםם . . .

  • א.ס  On 8 ביולי 2008 at 11:24

    הכרתי את עלמה עוד בשלב העבודה על הסינגלים, באולפן הקלטות של אנשים מיוחדים ומדהימים בהוד השרון.
    כששמעתי מעט ,הבנתי שזה יגיע הרבה יותר רחוק מהאולפן . אני התאהבתי מסגנון השירה ומהעיבודים המוסיקליים ששיכים לאיש גדול בשם אסי איילון . הרבה הצלחה או יותר נכון המשך הצלחה ועשייה.
    אגב..הייתי בעבר אמור לצלם אותה לתקליט הסינגל אבל משהו אחר זכה בסוף

  • אלון  On 8 ביולי 2008 at 12:15

    עלמה זהר מקסימה, מקורית ויחודית, עם אופי ניכר ומילים פשוטות, מרעננות ונוגעות. כמה עתיד יש לה.
    איך הצלחת לתקוע פה מילה חמה לגלגל"צ על חוסר תבניתיות בבחירת השירים ושניה אחרי זה לספר על הקשר המשפחתי? זה מאוד סותר, אבל עלמה זהר יוצרת מיינסטרים בעצמה, היא מתאימה לגלגל"צ, והיא מחדשת אותם ואותנו.

  • קובי  On 12 ביולי 2008 at 1:37

    וואלה רק בת 25?? נשמעת הרבה יותר מבוגרת.
    הייתי בטוח שהיא בת 50

  • אלון  On 12 ביולי 2008 at 18:30

    גם אותי תפס ברכב ולא מרפה.
    קול מיוחד מזכיר מעט את עדנה לב ואת לינדה רונסטאד

  • עדי  On 20 ביולי 2008 at 12:59

    עלמה יקרה ,תודה זוהי מוסיקה עברית במיטבה,בעלת ריח ישן נושן של תקופת הלהקות
    הצבאיות אך גם אך חדי האוזן שביניו ילקטו
    מקולך גם חדשניות מעוררת רטט קל באיזור הלב
    כן ירבו…
    עדי

  • אורי  On 21 ביולי 2008 at 18:33

    אכן נדלקתי
    חייב להגיד שהקול שלה ומשהו בשירה מאוד מזכיר את הבנות נחמה או קרולינה

  • דורון  On 21 ביולי 2008 at 22:31

    שאפן !!!!
    מצויין, פשוט מצויין.
    קול ענוג ורכ, אכן מזכיר שירים ישנים ונוסטגליים
    המשיכי כך.
    מתי הקליפ ב-24 ?

  • עדי  On 22 ביולי 2008 at 10:11

    אני קניתי השבוע את הדיסק!
    שנים שלא קניתי דיסקים אבל זה היה ממש מוצדק.
    ממש אחד הדיסקים הטובים ביותר.
    עלי והצליחי עלמה, את מדהימה.

  • נדהמתי  On 24 ביולי 2008 at 21:33

    רואים שהיא זמרת ענקיית
    תמשיכי ליצור ולשיר שירים מעלפים..
    לא כמו כל הזבל שמאכילים אותנו כל הזמרים של היום

  • רוית  On 25 ביולי 2008 at 14:29

    אם יכולתי להסביר במילים איך אני מרגישה שאני מקשיבה לדיסק ה….. הזה שלך הייתי מסבירה אבל אין לי מילים, המון תודה רוית

  • שירי  On 4 באוגוסט 2008 at 20:26

    עלמה
    מעטים הזמרים שגורמים לי לרוץ ולקנות את הדיסק שלהם. קניתי, שמעתי והתאהבתי.
    הטקסטים, הקול שלך העיבודים, הכל כ"כ יפה וכ"כ יוצא דופן.
    הנאה צרופה!
    תודה רבה לך

  • עמית  On 11 באוגוסט 2008 at 19:30

    אי אפשר להתעלם ממך. את מפתיעה, מעניינת וכובשת. אוהב את הסגנון המיוחד והשירים האיכותיים. פשוט תמשיכי.

  • עדי  On 16 באוגוסט 2008 at 18:11

    אין ספק שהביקורות החיוביות מגיעות לך
    נראה כי נשלחת לרענן את המוסיקה הישראלית
    המוסיקה שלך צעניינת מרעננת ומהנה מאוד
    עלי והצליחי בדרכך

  • שירן  On 21 באוגוסט 2008 at 18:46

    למשפט האחרון של עלמה אני ממש מתחברת.

  • הילה  On 1 בספטמבר 2008 at 23:44

    מזמן לא התרגשתי כל כך למשמע דיסק של זמרת, היא פשוט מדהימה,והיא הוכחה חיה לכך שחלומות מתגשמים גם אם הם נראים לפעמים בלתי אפשריים

  • בן  On 3 בפברואר 2009 at 1:04

    אני אף פעם לא כותב באתרים, אבל הפעם שמעתי את השירים המדהימים, המילים הנקיות, הנשמה שברקע מרטטת, עין דומעת ועין בוכה ואני שואל אותך עלמה – למה שלא תחזרו? את והוא, הלוואי. גדולה אהבה אחר שנאה כמשכן אחר העגל"
    אין עליך..

להשאיר תגובה

