קוואמי: "הביישנות שלי מזמברת לי המון דברים בחיים"

1. למה קוואמי?
"שאני אתחיל עם השקרים? לא נעים לי. אני תמיד ממציא סיפורים בקשר לשם הזה, אז ברשותכם הפעם אוותר. זו התשובה הכי קרובה לאמת שאני יכול לתת לגביו".
2. כשהיית קטן, מה חשבת לעשות כשתהיה גדול?
"כשהייתי ממש קטן רציתי להיות אסטרונאוט. כשעליתי לכיתה ו' התרסק לי בעוצמה האסימון שקשור לרדיו, וכל מה שרציתי מאז ועד שהתקבלתי לעריכה מוסיקלית בגל"צ בגיל 18, היה להיות עורך מוסיקלי ברדיו".
3. מה כמעט אף אחד לא יודע עלייך?
"שבילדותי היה לי אוסף שכלל כמעט את כל הגיליונות של עיתון 'חדשות', שנוסד בתחילת שנות השמונים ונפח את נשמתו בתחילת התשעים. הייתי מטורף על העיתון הזה. קראתי כל גיליון בשקיקה, במיוחד את מדורי התרבות".
4. מה הייתה העבודה הראשונה שלך?
"הייתי סוג של עוזר גננת איזו תקופה. זה לא החזיק מעמד יותר מכמה שבועות".

 

5. מי האדם הכי קרוב אליך בעולם?
"חבר שלי קוטג'. כן, ככה באמת קוראים לו. אין דבר שהוא לא יודע עלי, כפרה עליו".
6. מה הדבר הכי מהנה שעשית במהלך הקריירה?
"כנראה שהעבודה עם רמי פורטיס, ששר איתנו דואט חדש באלבום החדש שלי ושל החלבות היא הדבר הכי מהנה שעשיתי בקריירה. העבודה עם האיש הזה – גם ביצירה וגם בהקלטות – היא גם בית ספר, האקדמיה הכי גבוהה שאפשר לתאר לרוקנ'רול, וגם חופש מוחלט, טוטאלי".
7. ומה הכי לא?
"עדיף לא לדבר על זה. היו לי, כמו כמעט לכולם, כמה רגעים שממש שנאתי".
8. אם לא היית מתפרנס ממוזיקה, מה היית עושה?
"אתם באמת חושבים שאני מתפרנס ממוזיקה ? מה שנקרא פחחח. עד היום ראיתי גרושים, וגם זה באנדרסטייטמנט, מהמוסיקה שאני עושה. אז לא יודע, אני עושה מוסיקה אבל לא ממש מתפרנס ממנה. בטח הייתי עובד בחנות תקליטים. אבל בלי קשר למוזיקה – אולי הייתי מנסה להיות טבח, אם כי כישרון הבישול שלי שואף לאפס".
9. כמה Smsים אתה שולח ומקבל ביום ממוצע?
בסביבות ה-30 עד 50 לכל כיוון".
10. אם היית ראש הממשלה, מה הייתה ההחלטה הראשונה שלך?
"להעביר טונות של כסף לעניי ורעבי המדינה, בכל דרך אפשרית, כולל לחתוך מעשירי המדינה שמקבלים הרבה יותר מידי".
11. מה החלום הכי שכיח שלך?
"אני נמצא באולם שהוא מועדון, שכל מי שנמצא בו צריך לעזוב, ובמקום מדרגות יש מדרונות שעשויים מדיסקים. אני מנסה לרדת דרכם, אבל מסתבר שחלקם הם תקליטים נדירים של מכר שלי, ואני מתאמץ לא לדרוך עליהם בדרך למטה, כדי שלא יהרסו לו. כל הזמן הזה אני תלוי באוויר ומתנדנד עם מדרגות הדיסקים האינסופיות האלה בין שמיים וארץ".
12. מהי התכונה הכי שלילית שלך בעיניי עצמך?
"חוסר ביטחון לגבי כל מיני דברים. הביישנות שלי מזמברת לי המון דברים בחיים".
13. מתי בפעם האחרונה כתבת מכתב שלם בכתב יד ולא במחשב?
"שלם שלם? שלם – יותר מארבע-חמש שורות? קרוב לוודאי שזה היה לפני איזה שנתיים. אם מי שקיבל את זה בכלל הצליח לקרוא את כתב היד הנוראי שלי".
14. מטרידים אותך ימי הזקנה העתידיים שלך?
"כל כך לא. אני חי את ההווה. בעבר שלי היה מספיק רע. אני מרגיש שהעתיד כולו פתוח ומקווה לטוב, לפחות ברמה האישית".

 

15. אם היית זוכה במיליון דולר בלוטו, כמה אחוזים מהם היית תורם?
"אני רוצה להגיד חמישים, אבל אני צריך את הכסף. נגיד שעשרה אחוז".
16. בכנות – אתה מוריד מוזיקה מהאינטרנט מבלי לשלם?
"בטח שכן! אני מוריד בטירוף כי אני אובססיבי לגבי מוסיקה חדשה. אני לא מוריד דברים נגישים שאני יכול להשיג גם ככה בארץ, אבל מה שיוצא בחו"ל וקשה להשיג – אני מוריד. מצד שני, מה שאני באמת אוהב אני רוכש גם בכסף, ואני צרכן גדול מאד של מוסיקה. ובעיקרון – אני לעולם, אבל לעולם, לא מוריד מוסיקה ישראלית".
17. מתי בפעם האחרונה היית מאושר?
"לפני כחודשיים על הבמה, בזמן שהופעתי בלבונטין 7 עם להקתי 'החלבות'".
18. השלם את המשפט: בלעדיי, המוזיקה הישראלית תהיה…
"לא מוטרדת מהמעצבן הזה שקוראים לו קוואמי, שכל הזמן חייב לעשות דברים עקום ומשונה, ומתעקש לעשות הכל דווקא בדרך שלו ושל להקתו".
19. איפה תהיה בעוד 10 שנים?
"הלוואי אמן שמופיע עם החומרים שלו על במות, עושה מוזיקה באולפני הקלטה, ומשדר מוזיקה אהובה של אחרים באולפן שידור ברדיו".

 

(פורסם במקור ראשון, 2007)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שרון רז  On 13 ביוני 2008 at 23:37

    נהניתי לקרוא
    איש יקר אייל פרידמן
    תודה על הפוסט

  • אור  On 15 ביוני 2008 at 13:04

    אבל למה מוסיקה ומוזיקה – אין עריכה אצלכם?חח

להשאיר תגובה

