ארז לב ארי: "כל פעם שניסיתי לכתוב באופן יזום, לא יצא שום דבר"

סינגל הבכורה שלך "מתוך האפילה" לא ממש כבש את הרדיו. זה תסכל ממש או שידעת שבסוף זה יתפוס?
"זה היה שיר לא אופייני של חמש וחצי דקות. הוצאנו אותו בלי ציפיות, אלא רק כדי לתת טעימה שתרמז על השירים שבדיסק. לא היתה ציפיות להיכנס לפלייליסטים וכאלה, לכן קיבלנו את זה בשוויון נפש".
כשחזרת עם הסינגל השני הקרקע היתה הרבה יותר מוכנה לסוג כזה של מוזיקה, אחרי שעובדיה חממה ושות' כבר חרשו את השטח, לא?
"יכול להיות שיש לזה קשר, אבל אי אפשר לדעת. אני חושב שטוב מאוד שיש פתיחות כזו כרגע, ושהחומות נפלו. אם לפני 20 שנה היית שר שיר עם פסוקים, היו מדביקים עליך סטיגמות מאוד חזקות. כשאורי זוהר חזר בתשובה, אריק שר לו 'הלכת לי חבר'. היום אני מרגיש שיש יותר קבלה הדדית בין המחנות, כבר לא מפחדים מזה כמו פעם. אולי כי פעם החזרה בתשובה היתה ממש מלאה. היום זה קצת יותר משוחרר: אתה יכול ללמוד ולשמור מצוות, אבל לא לאמץ אורח חיים חרדי בהכרח".

 

אתה רואה את עצמך בכלל כחלק מאותו גל מוזיקלי-יהודי?
"אני שייך ולא שייך לגל הזה של המוסיקה היהודית, מאותו מקום שבו אני לא לגמרי דתי ובטח לא חילוני. ככה גם באלבום: אין בו שירי הלל לקב"ה וכו', אבל מצד שני יש בו ציטוטים מהמקורות. ברובו הוא אלבום אישי ופחות 'דתי', אבל כן ניתן לומר שהאלבום עוסק באיזשהו מובן במערכת היחסים שלי עם הבורא, כי כשאתה חי חיים של אמונה – הכל בעצם קשור בכל".
ומאיפה שם האלבום "שמחת הפרטים הקטנים"?
"לפני הרבה שנים קראתי ספר של מדריך הודי בשם דיפק צו'פרה, והכותרת של אחד הפרקים היתה 'שמחת הפרטים הקטנים'. המשפט הזה הדהד בי ונשאר איתי מאז. באיזשהו אופן נראה שהשם הזה מייצג, אולי לא בצורה גלויה לגמרי, את הלך הרוח באלבום, ובכלל בחיים שלי כרגע. אני משתדל לשים לב יותר ליופי והשמחה שנמצאים בפרטים הקטנים, ובגדול זה גורם לי להיות יותר נוכח יותר כאן ועכשיו, למרות שאני מודה שזה מצליח לעיתים רחוקות".

 

כבר התחלת לעבוד על האלבום הבא?
"כן, התחלתי ככה בקטנה לעבוד על האלבום השני. אני לא ממש יודע עדיין איך הוא ישמע, אבל מה שכן, הכתיבה שלי היא מאד חווייתית. שירים בדרך כלל יוצאים לי בעקבות חוויה, ואני לא כל כך ממציא. כל פעם שניסיתי לכתוב באופן יזום, לא יצא שום דבר. אז מאד תלוי אילו חוויות צופן לי העתיד – לפי זה ייצא האלבום השני. בגדול, גם כל העבודה שלי בעיבודים, בנגינה וכו' מאוד לא מתוכננת. אני כמעט אף פעם לא יודע מראש איזה תפקיד גיטרה למשל אני הולך לנגן, אלא פשוט מג'מג'ם ומקליט, עד שבסופו של דבר מגיע לתוצאה שמספקת אותי".

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

