צובר זכרונות (ראיון עם אברהם טל)

אברהם טל שם מאחוריו את שוטי הנבואה ומתכונת להוצאת אלבום הסולו הראשון שלו. "אני כל כך נהנה לעבוד סוליקו", הוא אומר, ולא נותן תקווה לאיחוד קרוב של להקת האם

 

אברהם טל לא היה יכול לצפות לספתח טוב יותר עבור קריירת הסולו שלו. מפיקי "עבודה עברית" ביקשו ממנו להקליט שיר בודד מני שישים – חידוש ל"אדם צובר זכרונות" של דורית ראובני. הוא נענה לאתגר, אבל לדבריו לא ניסה לרצות אף אחד, ולא לענות על ציפיות כלשהן. "ניצלתי את ההזדמנות שזה קאבר, שיר אחד מבין רבים בפרויקט, כך שאוכל לעשות מה שבא לי בלי לחשוב על כלום. הכיף הוא שדווקא זה עבד, נתן לי פידבק גדול וגרם לי להאמין הרבה יותר בעצמי".
מאז פירוק שוטי הנבואה גם הזמן עשה את שלו, מסתבר, והיום חובק טל את סינגל הבכורה הרשמי מתוך האלבום, "הזמן עושה את שלו", בסמיכות מקרית להשקת ההרכב "פשוטי העם" שהקימו חבריו במיל' לשוטי הנבואה, גלעד ויטל ורואי לוי. טל שמע את הסינגל החדש של חבריו פעם אחת בלבד ("מאוד נהניתי"), אבל בינתיים מכוון את כל האנרגיות לאלבום הבכורה שלו שיכלול 11 שירים שנמצאים כרגע בשלב המיקסים. שם, אגב, עדיין אין.

"זה אלבום שאני הפקתי מוזיקלית, ואת כל העיבודים עשיתי ביחד עם הנגנים", מספר טל. "כלומר, יש שילוב של עבודת צוות. זה הצוות הכי מדהים שיכולתי לדמיין, ומה שיצא זה ששילבתי בעצם עבודה קבוצתית בקריירת הסולו. באלבום עצמו הסאונד מאוד מגובש, אחרי שהשקענו מאוד במטרה להביא את הצליל החם שאני מחפש. האלבום מגוון גם מבחינת אופי השירים – יש שירים מאוד שמחים, קופצניים וקייציים, בוא נגיד, ויש שירים מאוד עמוקים שמדברים על משפחה, יחסים ואמונה".
ומה לגבי שם האלבום, יש כמה כיוונים?
"אנחנו בשלב הסופי של המיקסים, ועדיין מחפשים. בדיוק דין דין אביב, שהיא חברה טובה שלי, דיברה איתי על סוגיית השם. היא יעצה לי 'תסתכל על כל האלבום כחבילה אחת ותראה מה הוא אומר בכללותו, אל תבחן את זה שיר-שיר'. ובאמת, בטח כשאסיים את האלבום אראה את הכל בזום יותר גדול, ואז בטח יבוא השם".
איך זה לעבוד סוליקו יחסית, מהם החסרונות והיתרונות?
"אחרי עשר שנים של עבודה בלהקה אני כל כך נהנה לעבוד סוליקו, ולתת ביטוי מלא וחופשי למה שאני מרגיש וחושב. זה כיף גדול מבחינתי. כולנו בלהקה מאוד גדלנו למקום שבו יש לנו הרבה מה לתת, והכלי של הלהקה פחות מתאים לזה, כי כל אחד היה צריך מקום יותר רחב להתבטאות. לגבי חסרונות – אני עדיין לא יודע אותם, בוא נדבר עוד שנה, אולי יהיו לי מסקנות נוספות".
ולפינת השאלה המתבקשת: השוטים יתאחדו מתישהו?
"אה, החיים כל כך ארוכים, ואם זה יקרה, נראה לי שלא בשנים הקרובות אלא בשנים היותר רחוקות".

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שוהם .כ.  On 18 בדצמבר 2010 at 21:09

    אברהם טל זמר ענקקק!!!!!! אין יותר ממנו.יש לו שירים כאלה יפים ונוגעים ללב ומרגשים.
    אברהם: I LOVE YOU
    שוהם

להשאיר תגובה

