"שוש לא הספיקה להיות האמא של החתן" (ראיון עם גלי עטרי)

גלי עטרי חוזרת עם אלבום חדש שאת כל שיריו כתב סגיב כהן, "התימני שלמד ברימון" לדבריה. התודות לאחותה שוש

 

לגלי עטרי כבר היה אלבום מוכן על הנייר. הוא אמנם לא הוקלט, אבל החומרים כבר נאספו, השירים נבחרו וסוננו, ונשאר רק להתחיל את העבודה באולפן. רשימת הכותבים שידרה קו צעיר במיוחד: איה כורם, כפיר אפשטיין, שלומי קינן ועוד כמה שמות מוכרים פחות ויותר, אבל אז קרה המהפך: לחציה של האחות שוש ז"ל, להאזין לחומריו של הזמר והיוצר המוכשר סגיב כהן, נשאו פרי. עטרי התאהבה בשירים של כהן, ביקשה עוד קצת, אחר כך שוב עוד, עד שההחלטה על אלבום שלם שכתב והלחין היוצר הצעיר, כולל דואט של שניהם, היתה כבר בלתי נמנעת.

 

האלבום "בין האש ובין המים" (כשם הלהיט הראשון שמוביל אותו) ייצא בקרוב ויכלול 12 שירים שכתב "התימני שלמד ברימון", כמו שקוראת לו עטרי, שמסבירה את הכינוי בכך שהוא משקף את הפן המוזיקלי שלו – שורשים משולבים עם עדכניות צעירה. "הוא התארח אצל אחותי שוש ברדיו, ובמשך שנתיים היא לחצה עליי לפגוש אותו ולהכיר אותו", משחזרת עטרי. "לא כל כך התאים לי, כי כבר הייתי בסוף איסוף חומר של אלבום, ולא התאים לי לשמוע דברים חדשים. בסוף הלחץ שלה ניצח, והוא התחיל להזרים לי דרכה שירים במייל. עשיתי חושבים, חשבתי שאולי אפשר לעשות אלבום שלם איתו, ואז פשוט התחלתי את הכל מחדש, נפגשתי עם סגיב בבית שלו בפרדס חנה, ובהמשך לקחתי את עמוס בן דוד כמפיק מוזיקלי. לא הכרתי אותו בהתחלה, אבל ראיתי שיש כל מני עיבודים שהוא עשה ב'כוכב נולד' שמאוד אהבתי. בהמשך גם הבנתי שהוא הפיק את האלבום של קובי אפללו".
בטח זו תחושה מוזרה לשחרר להיט חדש, ובהמשך גם אלבום, חודשים ספורים אחרי מותה הפתאומי של אחותך שוש.
"נכון. את העבודה על האלבום התחלתי כמובן לפני שהיא נפטרה. ואז פשוט עצרתי את העבודה כשקרה מה שקרה. הספקנו עד אז להספיק להקליט את הפלייבקים בלי שירה לפני שהיא נפטרה. אחרי חודש וחצי עשיתי שירות. זה לא היה קל בהתחלה, אבל נכנסתי יותר לקטע של גלי הזמרת. אני מניחה שזה יצא טעון קצת, אבל אין מה לעשות. היא לא הספיקה להיות האמא של החתן, מה שנקרא".
מה עשית עם החומרים שבינתיים כבר אספת?
"לא הקלטתי אותם או משהו. אבל יש שם שירים מצוינים שבטח אשמור לעצמי לאלבום הבא. לא פעם אני שומרת שירים במשך שנים, אלא אם כן למישהו נגמרת הסבלנות ואז 'גוזלים' לי אותם".
נחזור לדיסק החדש. איך באמת לא התחברת עד היום לצד המזרחי-תימני שבך? אחרי ששומעים את "בין האש ובין המים" מבינים שזה נורא התבקש.
"נכון, יש לי את זה בגנים. תמיד רציתי, והאמת היא שכמעט בכל דיסק תמצא אצלי רצועה קצת מזרחית. אבל זה לא יצא, וגם נורא תלוי מה כותבים לי. גם כשכתבתי לעצמי זה לא היה מזרחי. לכן כשהיתה הזדמנות, די התנפלתי עליה. ב'בין האש ובין המים' יש מקהלה גדולה לכן אולי לא שמים לב, אבל זה ממש ניגון תימני. פה ושם יש סלסולים באלבום, אבל זה עדיין שילוב של מזרח ומערב. כי כמו שאמרתי, סגיב הוא תימני שלמד ברימון".
אפרופו היסטוריה, איך זה שאת האומן הבכיר הכמעט יחיד שאן.אם.סי עדיין לא הוציאה לו אוסף כפול מסדרת "המיטב"?
"רצו לעשות לי אוסף של 'המיטב' לפני האלבום הזה, כי האלבום שהיה לי בידיים היה אמור לקחת יותר זמן. אבל ברגע שעשינו את הסוויץ' עם סגיב זה עבד מאוד מהר, מאוד קלח וזרם, ואז החלטנו לדחות את 'המיטב'. אגב, האוסף יכלול שיר חדש. בא לך לנחש מי כתב לי אותו?".

(פורסם ברייטינג, אוגוסט 2008)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ח ל י  On 20 באוגוסט 2008 at 15:39

    :)

  • אור  On 3 באוקטובר 2008 at 8:48

    יש בו את המידה הנכונה של קול מרוסק וטונים מדויקים

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 20 ביוני 2009 at 14:50

    לא אמרתי מילה.

להשאיר תגובה

