"יש בי משהו מאוד אוונגרדי" (5 שאלות עם דין דין אביב)

את בסוף החודש השמיני להריון שלך. זמן טוב להוציא אלבום חדש?
"נראה לי שזה הזמן הכי טוב. כי אחרי הוצאת אלבום ממילא אתה נותן לרדיו לתפקד כמה חודשים, ורק אז יוצא להופעות. אז חופשת הלידה יוצאת בול. אבל דבר איתי בעוד חצי שנה, נראה אם זה באמת עבד. החיים יכולים להפתיע, אתה יודע".
ההפקה של הסינגל החדש "אף לא מילה" נשמעת די אחרת מאלבום הבכורה. הרבה פחות שאנטי.
"או.קיי, אני מסכימה עם ההגדרה. גם בחרתי איש מקצוע כמו אבי ליבוביץ' שהפיק את רוב האלבום, חוץ משני שירים שהפיק משה דעבול המוכשר. אבי בא ממקום של ג'אז וקלאסי, ולא רבים יודעים, אבל בתחילת הקריירה שלי שרתי בכלל פאנקי וג'אז המון. גדלתי על זה, שמעתי ג'יימס בראון ונטלי קול וג'מירוקוואי. זו תרבות שלמה שחייתי סביבה שנים. בהתחלה חשבתי שאלך לכיוון ההוא, אבל דרך גאיה נסחפתי יותר למוזיקת עולם, ואז עידן רייכל וכן הלאה. אבל לחלוטין זה חלק ממני ואיזשהו צבע בתוכי שתמיד רציתי שייצא החוצה באיזשהו שלב".

 

מה היו המטרות העיקריות שלך באלבום השני, ואיך את מסכמת את ההפקה שלו?
"רציתי שהוא יראה עוד צד שבי, עוד צבע שקיים בי, בטח שלא להביא את מה שמובן מאליו ואת הצפוי. רציתי לבוא עם דברים לא צפויים, אולי טיפה להעיז עוד. יש בי משהו מאוד אוונגרדי שאולי באלבום השביעי-השמיני אציג גם אותו. ככה זה – קודם כל אתה רוצה ליצור תקשורת, ואז לאט לאט לבוא יותר לביטוי. אני הרי בתהליך חיפוש אינסופי".
גם את מתחזקת ברמת האמונה היהודית, כמו המון אומנים בשנים האחרונות. מה יהיה?
"אני מאוד מאמינה, אבל בתקשורת כבר החזירו אותי בתשובה. אני לא מאשימה אף אחד, כי כנראה שאני עצמי לא דייקתי. אז בפועל תמיד הייתי אדם מאוד מאמין, אבל בעלי לקח צעד קדימה – הוא יותר לומד, מתפלל ומקיים מצוות. אין ספק שזה משפיע גם עליי. לגבי התופעה, אומנים ביסודם הם אנשי רוח, אנשים מבינים שהמרכיב שלנו כבני אדם הוא היותנו יהודים, אז חלק מאיתנו קודם כל מבררים מה זה יהדות. יש אנשים שאין להם ממש מושג מה זה יהדות, והם סתם מסתייגים מזה. גם אני הייתי כזו – זורקת משפטים סתם, ללא הבנה בסיסית. לכך התחלתי ללמוד ולהכיר לעומק".
יש לכך קשר לשם האלבום, "חופשייה בין עולמות"?
"'חופשייה בין עולמות' זו בעצם משאלת לבי, שמאפשרת לי את החופש הזה לא לבחור איפה להיות, וליהנות ממה שהחיים מציעים, גם מכאן וגם משם. יכול להיות שבהמשך אתבדה ואגלה שאין באמצע, אלא או-או, אבל בינתיים אני רוצה להיות חופשייה בין הדברים. כרגע אני בתוך למידה וצפייה, אבל אני לא יכולה להגיד שאני אדם דתי".

 

(פורסם ברייטינג, ספטמבר 2008)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אור  On 18 בספטמבר 2008 at 9:58

    נשמע כמו
    between jobs

  • איציק  On 24 באוקטובר 2008 at 10:09

    לאנשים הלא כל-כך מבינים בכלום ( חוץ להיות ממורמרים שחייהם בסטנד-ביי אינסופי)
    אני רוצה לאמר שדין דין אביב היא גאונית
    ולפי דעתי הזמרת הטובה ביותר בארץ, אם לא בעולם.

    אני לא מעריץ אלא מפיק מוזיקלי מאנגליה. אז דין דין אם את קוראת את זה, תודה לך על קיומך.

  • אייל  On 25 באוקטובר 2008 at 19:53

    גם בנייני המשרדים עם המעליות מודות לה על קיומה

  • סלעית  On 19 בפברואר 2009 at 22:50

    חברה הכל בסדר
    אפשר להרגע

    אני במקרה חברה שלה ויודעת שהיא מכבדת כל דעה עליה באשר היא ואף לומדת להביט בדברים מהמקום הלומד הקשוב והגדל
    אז קחו אויר ותהיו שמחים בחלקכם
    וגם מעליות זה רגע בחיים ….

  • סלעית  On 19 בפברואר 2009 at 22:50

    חברה הכל בסדר
    אפשר להרגע

    אני במקרה חברה שלה ויודעת שהיא מכבדת כל דעה עליה באשר היא ואף לומדת להביט בדברים מהמקום הלומד הקשוב והגדל
    אז קחו אויר ותהיו שמחים בחלקכם
    וגם מעליות זה רגע בחיים ….

להשאיר תגובה

