דויד ברוזה: "כנראה שהקהל בארץ מחפש אותי בעברית, פחות באנגלית או בספרדית" (5 שאלות)

5 שאלות עם דויד ברוזה
אלבומו הכפול והדי.וי.די של מופע הזריחה במצדה (התו השמיני) יצאו לאחרונה

אז מה, הרומן עם מצדה עדיין לא הסתיים?
"זה קיים, חי ונושם לפחות פעם בשנה בקיץ, רצוי בט"ו באב. מבחינתי זה אחד המקומות המרגשים להופעות ובכלל. זה האלבום השלישי שאני מקליט במצדה. שם אני נמצא לא בשמיים ולא בארץ. בין שלוש בבוקר לזריחה הגוף והחושים הכי מחודדים שלך לא יודעים אם אתה ער או ישן. שום דבר לא מנצח יותר מהזריחה והרגעים האלה בין חושך לאור".
איך נולד החיבור עם ג'קסון בראון ושון קולווין?
"את ג'קסון אני מכיר ומעריך מגיל 15 בערך. תמיד אהבתי את המוזיקה שלו, ובחלק מהאלבומים שלו היה משהו נפלא שלא דומה לשום דבר אחר. יום אחד גיליתי שהוא בא להופעות שלי בלוס אנג'לס פעם-פעמיים בשנה. אחרי הופעה אחת הוא ניגש לחדר ההלבשה ובירך אותי. כשתכננתי הופעה גדולה ומיוחדת חשבתי שחייב להביא אומן או שניים מיוחדים מחו"ל. היתה לי רשימה גדולה של אומנים, והראשון שבהם היה ג'קסון. דיברתי גם עם אומנים אחרים, רובם לא ששו לבוא לישראל, אבל שון קולווין נענתה בחיוב. בסוף יצא לנו חיבור פנטסטי. זה מופע מאוד היסטורי, מאוד מיוחד, ואני מאוד מתרגש שזה יצא ככה".

 

לפני כמה שנים פרסמנו ב"רייטינג" שאתה הולך לנגן באלבום הקאמבק המתמהמה – עד היום, מסתבר – של הפוג'יז. משהו התקדם מאז?
"לא דיברו איתי מאז, אבל אותו טראק, 'Welcome to the East', יצא בסוף באלבום האחרון של וויקלף ז'אן. יש שם נגינה וקצת שירה שלי באחד השירים שכתבנו ביחד. ציינו אותי בקרדיטים רק בגיטרה, אבל לא נתנו קרדיט לכתיבה או לשירה. הם פיראטים, מה לעשות. אבל יש את הגרסה המקורית, שאשים באתר שלי ביום מן הימים. לגבי הפוג'יז – אני לא יודע אם הם באמת יחזרו לנגן ביחד. אתה רואה, גם השיר הזה היה מיועד בכלל לאלבום שלהם, ולמרות זאת וויקלף לקח אותו אליו".
אלבום האולפן האחרון שלך בספרדית, "פארקינג קומפלטו", אמנם הגיע למעמד זהב, אבל לא ממש זכה ליחס חם כמו האלבומים האחרים שלך בעברית.
"פספוס של הקהל, מה אני אגיד לך? זה אחד האלבומים היפים שהקלטתי. מרסדס סוסה מופיעה בו בדואט איתי. זה אלבום מושלם מבחינתי. אבל לא יודע למה זה תפס פחות, זה עניין של רגע. אני גם לא מחפש להסביר את זה. הוא באמת נמכר יפה מאוד בתור אלבום זהב בארץ, אבל כנראה שהקהל בארץ מחפש אותי בעברית, פחות באנגלית או ספרדית, ואני יכול להבין את זה".
ומה הפרויקט הבא שלך?
"אני כותב עם יהונתן גפן מחזמר למיומנה, בכוונה שהוא יעלה בקיץ 2009. עד אז אני מופיע במופע 'בחונטוס' עם מיומנה. מעבר לכך, בינואר הקרוב אכנס לאולפן כדי להקליט את האלבום הבא שלי בעברית. איך הוא יישמע? אין לי מושג. כרגע אני רק מבשל את הצלילים בראש".

 

(פורסם ברייטינג, אוקטובר 2008)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

