למה השמאל נכשל בבחירות

 

הרשו לי לחרוג ממנהגי ולדבר קצת פוליטיקה.

 

השמאל שואל את עצמו מדוע הוא נכשל כישלון חרוץ בבחירות. התשובות מגוונות: בגלל הפמיניזם של לבני, בגלל קדימה, בגלל שמפלגת העבודה ומרצ לא התאחדו, בגלל ברק, בגלל סבתא שלי. ועוד ועוד.

 

השמאל נכשל כי הרעיון פשוט מת. בעבר קיווינו, יחלנו, השתוקקנו לשלום, אבל כשראינו שמי שניצב מולנו היא הנהגה פונדמנטליסטית (שנבחרה כזכור בבחירות דמוקרטיות) עם אדום בלבן של העיניים, הבנו שדיבורים לא יזיזו להם ולמחרטות הקסאמים שלהם. הם ניזונים מאמונה איסלאמית ברמה הפנאטית ביותר, ולנסות לדבר איתם זה כמו לתת זר פרחים לאריה רעב, ולחשוב שאולי הוא יתחשב בעיניים היפות שלנו ולא יבלע אותנו ברגע שיתאפשר לו.

 

אז זהו, שלא. כשהשמאל הפוליטי בישראל החליט לדבוק, למרות הכל, במחשבה שהפונדמנטליזם הוא השתקפות של עצמו – כלומר ליברלי, מבין עניין, פתוח לרעיונות חדשים, מתחשב ולא מונע משאיפות אימפריאליסטיות קיצוניות וחסרות מעצורים, אלא בסך הכל רוצה חזרה לקווי 67' – הוא למעשה גזר את גורלו.

 

יהי זכרו ברוך. עד לאשליה הבאה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • קורא  On 13 בפברואר 2009 at 1:16

    ובעוד ארבע שנים, אחרי עוד ממשלת ימין כושלת, הוא ישוב ויפרוץ. חבל שעוד לא הבנת שהכל בחיים עובד בגאות ושפל וההיסטוריה תמיד תחזור על עצמה.

    בסופו של דבר אין פתרון אחר מלבד החזרת השטחים, יהיה זה היום, מחר, או עוד חמישים שנה, אבל זה יקרה.

  • אמיתי סנדי  On 13 בפברואר 2009 at 1:19

    כשברק הוא ימני יותר מביבי וג'ומס תומך במלחמה, רוב הישראלים פשוט מעדיפים להצביע למקור יותר מאשר לחיקוי.
    אם כבר להרוג ערבים בסיטונות, אז למה לא להצביע למי שבעד זה בגלוי, ולא למי שמפרסם את עצמו בעזרת סרטונים מטופשים על טייחים?

  • אסא  On 13 בפברואר 2009 at 1:20

    אתה מדבר על תנועת השלום שנכשלה (לא מסכים איתך כמובן בפרוגנוזה, אבל לצורך העניין) לא השמאל. הבעיה של השמאל (אחת מהן לפחות) היא שאתה ועוד כמה מאות אלפי מצביעים לא יודעים מה ההבדל בין שמאל לבין תנועת שלום.
    זאת אומרת שאתם לא יודעים מה זה שמאל בכלל, ולמה שתצביעו למשהו שאתם לא יודעים מהו?

  • מרכז ציוני  On 13 בפברואר 2009 at 3:35

    אתם הרי תמיד יודעים טוב יותר. שלא לדבר על הצלחותיכם המסחררות.

  • יוסי  On 13 בפברואר 2009 at 4:59

    אני מאמין שהרבה שמאלנים "התפכחו" ככה, ולכן הם הצביעו ימינה.

    השאלה היא מה הימין מציע. הרי השמאל לא טועה בכך שיש להציע פיוס. רק חדש חושבים שיש להציע פיוס לחמאס. מרצ חושבים שצריך להציע פיוס כמו פינוי ההתנחלויות. העבודה חושבים שצריך לעצור את פיתוח ההתנחלויות ולנסות למצוא דרך לעבוד ביחד עם הערבים המתונים.

    אני לא מצליח מבין למה עליית החמאס אומרת שצריך לתמוך במחנה הלאומי שמאמין בהעמקת מפעל ההתנחלויות שזו פשוט פעולה שלא תביא שלום גם אם החמאס יעלם ופלשתינים מתונים יעלו לשלטון.

  • בועז  On 13 בפברואר 2009 at 6:11

    הצרה הצרורה שאף אחד לא מדבר על שום דבר, חוץ מאשר "הענין הבטחוני".

    לא המצב הכלכלי המזעזע, לא הפערים החברתיים האיומים, לא המצב המחריד של איכות הסביבה בישראל (זיהום המים, כיבוש החופים, הרס הפרדסים והשדות). שום דבר. הכל מסתכם ל"מי ייכנס בערבים חזק יותר".

    ופה אין שמאל או ימין, כי אנחנו לא מכתיבים את המציאות בשטח. מאז 1981, והשמדת הכור העיראקי, לא היתה לישראל אף הצלחה צבאית אחת. רצף של כשלונות בלבנון, באינתיפאדה הראשונה, והשניה, ועכשיו גם בעזה. הפסדנו לחיזבאללה, הפסדנו לחמאס. לא הפסקנו את ירי הטילים. לא החזרנו את השבויים הביתה (אלא בתוך ארונות – ומי יודע איך זה ייגמר עם גלעד שליט)

    אבל אנחנו ממשיכים להתנהג כאילו כלום.

  • ולדי  On 13 בפברואר 2009 at 10:49

    אני מסכים איתך ברמת העקרון, אבל אתה שוכח עוד דבר אחד.
    השמאל שנכשל בבחירות האחרונות הוא לא רק שמאל מדיני – תנועת ה"שלום" על כל נגזרותיה. השמאל שנכשל בבחירות הוא גם שמאל כלכלי – בין אם מדובר במפלגת העבודה, נציגת ועדי העובדים הנהנתנים, ובין אם בחד"ש שמאמינים ב"לקחת הכל ולחלק מחדש באופן שווה לכולם".

    העולם כבר הבין מזמן שסוציאליזם – בין אם הוא סוציאליזם סלקטיבי לקומץ מובחרים, ובין אם כזה שבו משווים את כולם בצורה כפויה – הוא לא הפתרון. בשביל לקחת מכולם ולחלק שווה בשווה – צריך קודם כל שיהיה מה לקחת, ואת זה השמאל אף פעם לא השכיל להבין.

  • דודי  On 13 בפברואר 2009 at 11:43

    השמאל הכלכלי המובהק של פרץ קיבל 19 מנדטים בבחירות הקודמות מול 12 מנדטים לימין הכלכלי המובהק של ביבי.

    בלי להיכנס לוויכוח האם קפיטליזם חסר מעצורים הוא דבר כה נפלא, אין לרעיון תמיכה מרובה בישראל, וגם לא ממש בעולם. (ברוב המדינות הדמוקרטיות יש תנועת מטוטלת מסוציאל-דמוקרטיה לימין כלכלי).

  • דודי  On 13 בפברואר 2009 at 11:45

    אולי אתה זוכר את פיגועי ההתאבדות של תחילת שנות ה-2000? העובדה ששמו לזה קץ היא הישג צבאי-מודיעיני של ישראל.

  • בזנ"ט  On 13 בפברואר 2009 at 16:22

    לא הפסדנו לחיזבאללה ולא הפסדנו לחמאס, מה אתה מקשקש?

  • גולדבלט משה  On 14 בפברואר 2009 at 13:24

    הבעיה שמה שקרוי שמאל אינו מתקשר יותר למושגים של צדק חברתי,סוציאליזם[סליחה על המילה הגסה]לסולידריות חברתית והדגשת התקדמות החברה במקום הערצת העושר אצל הפרט ועוד ערכים שפעם היה מקובל לזהותם עם השמאל.
    בהשראת חוגי "שמאל" עדכניים המונח הפך להיות קידוש זכויות הפרט,ויתור על תפיסה לאומית והשגת שלום בכל מחיר עם אויבנו ואפילו אם לא ניתן הצדקת נסיגה מלאה אף ללא הסכם שלום

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: