ראיון: המהפך של שילה פרבר – חושפת צד רך ומתחברת לצביקה פיק

בואו נדמיין סיטואציה כזו: שילה פרבר נוסעת באוטובוס, וברקע משמיעים ברשת ג' את השיר החדש שלה "לונדון", שיש שיאמרו שהוא דביק (בעינינו הוא מקסים). לאחר מכן היא שומעת בנגן ה-mp3 שלה את הדיסק האחרון של קרן פלס, ומחשבת כמה זמן נשאר להגיע לפגישה עם צביקה פיק במשרדי סלקום, לקראת ההשתתפות בפרויקט החדש שלו.
לא, זו לא תחילתו של סרט מדע בדיוני. חוץ מהסיטואציה המרוכזת שבדינו – העובדות עצמן נכונות. כולל העניין ההוא עם צביקה פיק. ופרבר עצמה? היא מבינה שמהצד זה נראה, ובכן, לא צפוי במיוחד. אבל מבחינתה זו עדיין היא. אלה רק הקליפות שנשרו. זה רק השחור בעיניים שלה שאולי קצת הטעה אתכם.

 

כמו שהבנתם, לפרבר יש סינגל חדש, בעל ניחוח נוסטלגי מתרפק, ובעוד כמה חודשים ייצא אלבומה השלישי "פרח קיר", שאת רובו הפיקו דניאל סלומון וליליאן שוץ. גם מהות השם מעניינת, מסתבר. "שיר הנושא מדבר על משהו שבדרך כלל היה לי קצת קשה להודות בו: אני יותר אוהבת לראות את עצמי קשוחה כזו", מסבירה פרבר. "לקח לי זמן להודות, אתה יודע, בחולשות. לכן היה נראה לי שזו הכותרת הנכונה, כי זה דיסק מאוד מלודי ורגשי. כבר מהאלבום הראשון מצד אחד רציתי להיחשף, ומצד שני זה מאוד הפחיד אותי. אבל לפני שנה פתאום שמתי לב שאני צריכה הרבה יותר אומץ בשביל לשיר שירי אהבה מאשר בשביל לשיר שירים מתריסים. כלומר, היה לי קל להגיד דברים מתריסים באלבומים הקודמים. להגיד משהו רך על עצמי הצריך ממני הרבה יותר אומץ".
ומה יהיה עם השחור מסביב לעיניים, זה גם משהו שהולך להשתנות?
"אני משנה כל יום את הדעה שלי על הנושא הזה. בכל מקרה, זו אני כרגע. זה מצב הרוח שלי היום".
ובהמשך לשינוי, הבנתי שבשנים האחרונות התחלת לשמוע את מירי מסיקה וקרן פלס.
(צוחקת) "אני נורא אוהבת מוזיקה ישראלית, ונורא אוהבת את הקול של שתיהן".
אבל תודי שזה מוזר, לפחות כלפי חוץ.
"את קרן ומירי זה לא הפתיע, הן יודעות שאני אוהבת אותן. אני גם אוהבת את שלמה ארצי נורא. לא רק מעריכה אלא ממש אוהבת לשמוע. מתרגשת מזה. באמת איכשהו יצאה לי תדמית של בנאדם קר יותר ממה שאני. אבל אני לא. ואף פעם לא הייתי".
ולמה זה נוצר?
"חלק באשמתי. מגננות כאלה".
ועוד מהלך שהתדמית שלך גרמה לו להיות מפתיע: לאחרונה השתתפת בפרויקט של סלקום, שבמסגרתו צביקה פיק כותב עשרה שירים לעשר זמרות, ואת ביניהן.
(צוחקת) "או.קיי, כאן יש לך זכות להיות מופתע. טוב, צביקה הוא מלחין גדול וחשוב, ובאמת שיצא שיר יפה. לגבי הדימוי, אני לא פוליטיקאית, אני בנאדם חופשי. ובסופו של דבר, כן, יכול להיות שהפער הזה בין מה שאני יוצרת לבין מה שאני שומעת פשוט הולך ומצטמצם".
אז איך פרבר חיה בשלום עם העבר המוזיקלי שלה? נשמע שדי בסדר. כשהיא מאזינה היום לאלבום הבכורה שלה היא שומעת המון תמימות ו"מכבדת את זה". מבחינתה זה כמו לראות תמונה שלה כשהייתה ילדה.
אבל לא היית רוצה לחזור לזה.
"לא, אין לי רצון כזה. היו לי המון פחדים אז, היה אז מאוד קשה להיות אני אז. למרות שגם היום זה לא כזה להיט".

 

(פורסם ברייטינג, מאי 2009)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אייל  On 15 במאי 2009 at 14:19

    גם לא את הפאזה האלטרנטיבית שלה (חוץ, אולי, משיר או שניים). תמיד היא נשמעה לי ילדותית, נודניקית ומעצבנת. זה התעצם במיוחד כשראיתי אותה בהופעה.

    ועדיין הלב נחמץ כשאני שומע שהיא חוברת לצביקה פיק ולדניאל סלומון (פקידי מוסיקה), ואשכרה אוהבת את מירי מסיקה וקרן פלס (ספקיות מלאכותיות של עלק-רגש מלאכותי זול ודביק).

    כשהיא אומרת שהיא "מכבדת" את איך שהיא נשמעה כשהיא היתה אלטרנטיבית ומרגישה כאילו היתה "ילדה קטנה", זה מזכיר לי חוזרים בתשובה שמספרים "הייתי חייב להיות שם כדי להגיע לאיפה שאני עכשיו".

    חבל.

  • מטבחי טופז  On 24 במאי 2009 at 9:26

    היא הייתה נשואה לליאור אשכנזי נכון?

  • אייל  On 24 במאי 2009 at 14:33

    אשתו לשעבר היא שירה פרבר.

להשאיר תגובה

