מי לקח את המפתח של חביתוש בלי רשות של רגע ודודלי?

כל מי שנכנס אלינו הביתה בשבועיים האחרונים היה בטוח שהוא התבלבל בעשור, או לכל הפחות נכנס בטעות למכונת זמן שלקחה אותו היישר אל שלהי הסבנטיז. התאומים הגדולים שלנו, בני שלוש פלוס, ישבו על הספה ובהו במרקע. הם לא צפו ביובל המבולבל, בכבשה שושנה או בפסטיגל האחרון, אלא דווקא במשהו אחר מסקאלה שונה ומפלטנה אחרת לחלוטין: "רגע עם דודלי".
כבר תקופה ארוכה שאני מרגיש לא נוח מול ההפקות לילדים מהשנים האחרונות. למרות שיובל המבולבל ורינת גבאי עושים עבודה טובה למדי, עדיין יש להם קטעים שהייתי שמח למחוק מהדי.וי.די, ולמרות שקיבלנו את מארז "טיף וטף" במתנה, לפעמים אני מזדהה יותר עם האמרה "שונא מתנות יחיה". יש שם דברים חלולים מדי, צעקניים מדי, רדודים מדי, ואני די משוכנע שאם הייתי היום ילד בגיל יסודי לא הייתי טוען שיש לי חום כדי להישאר ולצפות ברוב ההפקות שמיוצרות היום.

 

מסתבר שיש מי שהבין את זה קודם, כי חברת אן.אם.סי הוציאה כבר שני מארזים כפולים ממיטב התוצרת של "רגע עם דודלי" על די.וי.די. למרות שהילדים שלי כבר מתים על "אליעזר והגזר" ו"להיות גדולה" – השירים הפופולריים מתוך הסדרה שמככבים כבר כמה שנים טובות ב-Youtube – לא הייתי בטוח שהם בשלים לבלוע מנות גדולות יותר מהדודלי הזה. אבל החלטתי להמר ולראות האם ילדי הדור הנוכחי יכולים להתחבר אל דודלי, רגע, פיסטוק והעכבר שלו, שלקח את המפתח של חביתוש בלי רשות מרגע ודודלי. והפלא ופלא: השחור-לבן לא מרתיע אותם, השפה התקנית לא מבהילה אותם, והם יושבים מרותקים אל מול מסך הטלוויזיה כדי לראות מה פיסטוק מציע למכירה בחנות שלו, האם כדאי להיות קטנה או גדולה, ומה יעלה בסופו של דבר עם הגזר של סבא אליעזר. ללא ספק, כיף גדול. עכשיו נותר רק לחכות למארז "הבית של פיסטוק", ובאמת תהיה להם סיבה טובה לפתח חום ולהישאר יותר בבית.

(פורסם במקור ראשון)

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שועי  On 11 בנובמבר 2009 at 8:57

    לחם, קרטיב, תירס חם, תפוז ותרנגול

  • איילת  On 11 בנובמבר 2009 at 9:16

    עוד לא הגעת למארז השני שבו מוקי הכלב של דנה אבד?
    ורק הסתייגות אחת – "למרות שיובל המבולבל ורינת גבאי עושים עבודה טובה למדי…" – באמת? אז זו רק אני שמחפשת מה לנפץ כשאני רואה את השיניים עם החיוך המעושה או שומעת את החריקות של הבלוןכחול-בלוןקטן?

  • אופיר זמר  On 11 בנובמבר 2009 at 9:27

    גם הילדים שלי התאהבו בזה. לא ידעתי שיש גם מארז שני – אני אחפש גם אותו. (ואיילת – זה "בלון אדום, בלון לבן", רואים שלא שמעת את זה מספיק פעמים)

  • אלה  On 11 בנובמבר 2009 at 9:33

    אמא שלי קנתה לנכדים (בעיקר בגלל הנוסטלגיה)את המארז הראשון ובעיקר האמינה שמי שיראה את זה . אלו אנחנו ההורים… מעניין אם ילדים קטנים יכלו לסבול את האיטיות ? היא שאלה…
    הילדים שלי (הנכדים שלה) מתים על איך רגע הופך מבובה לילד אמיתי.. זה הדיסק המועדף אליהם.
    אין ספק תענוג רצוף. וכנראה דברים טובים לעולם נשארים.

  • אביבה  On 11 בנובמבר 2009 at 9:36

    גם אצלנו להיט. האמת שחששתי שהקצב יהיה איטי מדי, אבל זה בול בשבילו והוא מאוד נהנה.

    עכשיו ממתינים לטלפלא, לקרוסלה… תוכניות נפלאות שנשארו לנו רק הדיסקים עם השירים מהן.

  • אופיר זמר  On 11 בנובמבר 2009 at 12:04

    יש קטעים (לא הרבה מדי, לצערי) מטלפלא ומקרוסלה במארז שנקרא "מריץ' ועד רץ'", עם תכניות ילדים ונוער של הטלוויזיה הכללית. בניגוד למארז של דודלי, זה בעיקר טריפ נוסטלגי להורים – אצלנו לפחות הילדים לא כל כך התחברו. אהבתי שם במיוחד את הקטעים מ-"סיפורי חליל", עם בסאם זועמוט האדיר. מעורר מחשבות נוגות על כך שדווקא בעידן החד-ערוצי הייתה הרבה יותר נוכחות ערבית על המסכים שלנו

  • מיכל  On 11 בנובמבר 2009 at 12:52

    גם שלי מתים על זה

  • איילת  On 11 בנובמבר 2009 at 13:41

    זה כדור כחול, כדור לבן. הלידול, 5.56, מה שתבחר.
    ולא שלא ראיתי מספיק, לא ראיתי בכלל. את רינת קצת יותר כי יש לנו דיוידי שלה, אבל את יובל בכלל לא ואני גאה על יכולות הזיפזוז המהירות שלי.

    הם עשו טלוויזיה טובה פעם. עם עברית יפה. וכנראה הבינו דבר או שניים על קצב של ילדים.

  • יאיר  On 11 בנובמבר 2009 at 20:26

    לא נשכח את העולה החדש שרגע שיחק מחבואים
    ושם את ידו על עינו של דיויד העולה החדש
    הוא על עיניים למה?

כתיבת תגובה

